Onder instore communicatie verstaan wij alles wat jouw merk laat opvallen tussen de andere merken in de winkel. De huisstijl van jouw merk is hiervoor de basis. Het belangrijkste doel van instore communicatie is dus ook het verleiden van de consument naar jouw product. Vaak wordt dit aan de hand van instore POS materialen uitgewerkt. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos! We tekenen soms buiten de lijntjes, dus we spreken graag onze creativiteit aan. Natuurlijk moet het wel aansluiten bij jouw merk en doelgroep. Anders gaat het zijn doel voorbij. En dat willen we niet!
Conceptontwikkeling & analyse
Wie is je doelgroep? Wat is zijn de USP’s van jouw merk? Hoe kunnen we deze combineren en het juiste beeld creëren waarvan jouw doelgroep enthousiast wordt? Dit alles wordt gevangen in het concept en gepresenteerd.
Grafische uitwerking
Het concept krijgt voor- en achterpootjes en wordt verder uitgewerkt. De elementen vinden zijn plaats in de verschillende uitwerkingen. Displays, 3D plafondhangers, lifesizers; alles voor de juiste communicatie inde winkel!
Druktechnische afronding
Het creatieve gedeelte is gebeurd. Nu moeten de bestanden natuurlijk nog druktechnisch in orde worden gemaakt om verwerkt te kunnen worden. Alle juiste lijntekeningen worden gecheckt, de afloop wordt ingesteld en alle documenten worden voor de laatste keer gecontroleerd. Op naar de productie!
In een winkel vecht ieder merk voor zijn plekje in het schap. Vooral als je kijkt naar supermarkten wordt je overrompeld door de wirwar aan acties en POS materialen. In deze chaos is het belangrijk dat jouw merk de attentiewaarde krijgt die het verdiend, met als uiteindelijke doel om de consument te overtuigen om jouw product aan te schaffen. Daarom is het belangrijk om in te zetten op instore communicatie. Op deze manier kun je een passende winkelpresentatie faciliteren die past bij jouw merk, inspeelt op jouw doelgroep en jouw product op z’n best presenteert.
We hebben het al eerder gezegd: onze creativiteit reikt ver en de mogelijkheden zijn eindeloos! We stemmen de tactiek die we gaan hanteren natuurlijk wel af op jouw merk. Zo kan het zijn dat jouw merk een second placement nodig heeft op de vloer. Hiervoor kunnen we een Proteus-display met een op maat gemaakte sleeve ontwikkelen. Handig in omgang, multi-inzetbaar en een duurzame optie voor op de winkelvloer! Of wil je graag over de top uitpakken?Dan kunnen we bijvoorbeeld een 3D plafondhanger maken van meer dan 2 meter breed. Go bold or go home, don’t you think?
Met onze ervaring in de retail branche weten we wat werkt en wat niet. En… Er zijn zoveel meer dingen mogelijk dan dat jij denkt. Zowel 2D als 3D. Dus daag ons uit met jouw vraag of opmerking! Laat het hieronder achter of neem direct contact met ons op via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres. We denken graag met je mee!