Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Door Detail4Retail worden we vaak uitgedaagd om mee te denken over nieuwe concepten en het visueel uitwerken van deze concepten. Zo ook voor hun concept van de bigshoppers en jute tassen. Deze tassen worden verkocht bij een lokale supermarkt en onderscheiden zich door de lokale elementen die in het design zijn opgenomen. Een echte must have dus! De stijlbepaling van dit concept is daarin natuurlijk belangrijk. Niemand wil met een lelijke tas rondlopen… Hier hebben wij dus onze creativiteit op los mogen laten!

In welke onderdelen is deze case opgebouwd?

Stijlontwikkeling

Het concept van de tassen staat, maar hoe gaat dit er visueel uitzien? Welke verschillende tekenstijlen kunnen we hiervoor gebruiken?

Op maat gemaakte visuals

De doorvertaling van de verschillende lokale elementen in een pakkend design. Het moet een genot zijn deze tas bij je te mogen dragen!

Opmaak instore communicatie

De presentatie op de winkelvloer moet de consument overtuigen om de tas aan te schaffen. Aan ons de schone taak om dit in orde te maken.

A great style

never grows old

Wandelende marketing in de vorm van een lokale bigshopper, geweldig toch?! Detail4Retail heeft met het concept van de bigshoppers een succesvolle campagne in de markt gezet, waar veel lokale supermarktondernemers gebruik van maken. Om dit concept zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen, is het ook belangrijk dat er mooie stijl wordt gecreëerd. Je hebt natuurlijk zoveel verschillende tekenstijlen! Om hiervoor een mooie opzet te maken hebben zij the mountain fox gevraagd. Zo hebben we verschillende stijlen voor hen uitgewerkt en gepresenteerd. De meest aansprekende stijlen zijn hieruit gekozen, zodat we deze konden gebruiken als standaard tekenstijl voor de op maat te maken visuals. Want om het wiel bij iedere opdracht opnieuw uit te vinden, is natuurlijk ook een beetje te veel van het goede…

En tekenen maar…

Na de stijlbepaling, mochten we direct aan de slag met een aantal op maat gemaakte visuals. Voor de één hebben we een jubileum logo ontwikkeld, voor de ander hebben we de skyline van de stad gecreëerd en voor nog een ander hebben we lokale elementen in een specifieke tekenstijl uitgewerkt. Aangezien de consument de tas mee naar huis neemt, is het voor de lokale supermarktondernemer ook fijn om zijn naam terug te laten komen in de visual. Nadat we klaar zijn met het tekenen van de visual, maken we het design compleet met de gevraagde elementen uit de briefing, zoals de naam en het logo van de supermarktondernemer. Vaak is het in één keer goed of hebben we maar één korte correctieronde nodig om de puntjes op de i te zetten. De designs vallen dus vaak goed in de smaak!

Kijken, kijken

en ook kopen!

De visual op de tas spreekt eigenlijk al voor zich en zou de consument moeten uitnodigen om er in ieder geval naar te kijken. Natuurlijk kan een goede presentatie op de winkelvloer nog meer helpen om de consument uiteindelijk over de streep te trekken. Een duidelijke prijscommunicatie en overzichtelijk display zal hier zeker bij helpen. Hier hebben we dus rekening mee gehouden in de opmaak van de instore communicatie. Clean, easy en duidelijk; en dat hebben we gedaan. Laat het product met de toffe op maat gemaakte visual maar voor zichzelf spreken. Dan moet dat helemaal goed gaan komen!

Zo fijn om met een studio te werken die vanuit een tekstuele input iets zo ontzettends gaafs visueel weten te maken! Elke keer weer is het een feestje om het (eerste) ontwerp te ontvangen en te zien wat voor moois ze er nu weer van gemaakt hebben. Moet er toch iets aangepast worden, dan hebben ze vaak aan 2 woorden genoeg. (Met veel enthousiasme stuur ik de ontwerpen graag door naar onze relaties!)

Marlous Delfin Gonçalves

Accountmanager @ Detail4Retail

"

Kunnen wij jou helpen met een op maat gemaakte visual voor jouw merk?    

We staan te trappelen om iets van je te horen! We zitten nog net niet klaar met ons tekentablet in de hand… Leuk! Laat vooral even een berichtje achter met jouw vraag en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Je mag natuurlijk ook direct contact opnemen door ons te bellen of een mailtje te sturen.

T 085 782 1401

E info@themountainfox.nl

Bedankt! We hebben je bericht ontvangen, we nemen zo spoedig mogelijk contact op!
Oeps, er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens!

Interesse in een

andere case?

Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

PLUS Ammerlaan in Udenhout wilde graag hun klanten tijdens de feestdagen verblijden met een lokale give-away. Het idee van het Winterdorp was geboren. Wij kregen de vraag of we hiervoor de illustraties, de productie en het POS materiaal wilden ontwikkelen. Maar al te graag natuurlijk! En we zijn erg blij met het eindresultaat…

Website ontwikkeling voor Localty

Website ontwikkeling voor Localty

Voor Localty zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een hedendaagse en passende website voor hun business. Het was belangrijk om de creativiteit van het bedrijf voor zich te laten spreken. Zou dat gelukt zijn?

Huisstijl update voor Tobe Sales

Huisstijl update voor Tobe Sales

De oude huisstijl in een nieuw jassie, dat was de vraag vanuit Tobe Sales. Daar gingen we maar al te graag mee aan de slag! We zijn begonnen met de propositie nog eens goed onder de loep te nemen en daarna de doorvertaling te maken in de huisstijl. Benieuwd hoe we dat hebben aangepakt?

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Voor diverse lokale supermarkten hebben we een eigen bier- of wijnmerk mogen ontwikkelen als lokaal assortiment. Van ontwikkeling van de huisstijl tot aan de presentatie op de winkelvloer; alle stappen hebben we mogen doorlopen. We presenteren een greep uit de leukste opdrachten en nemen je mee in de stappen binnen het proces!

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Detail4Retail is een specialist in spaarconcepten voor de lokale supermarktbranche. Om deze spaarconcepten in de markt te kunnen zetten, moeten er verschillende materialen worden voorbereid. De JBL spaarcampagne was één van de hoogtepunten in het assortiment van Detail4Retail waar wij aan mochten meewerken. We vertellen je er graag meer over!

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Kopak is een specialist op het gebied van direct mailing, grootformaat print en fulfilment die al een flink aantal jaren meedraait. De huisstijl van Kopak stond al een tijdje en was klaar voor een opfrisbeurt. Daarnaast liet de website nog wat te wensen over en moest op verschillende vlakken worden verbeterd. TMF is hier met een frisse blik mee aan de slag gegaan. En op het eindresultaat zijn we best een beetje trots…

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Een lokaal Ganzenbord spel, wie wil die nou niet in zijn kast hebben liggen? De Local Loyalty Group heeft dit concept naar de winkelvloer gebracht en ons gevraagd om hier een stijl voor te ontwikkelen. Belangrijk binnen dit concept dat de lokale factoren de hoofdrol spelen. En of we die de hoofdrol hebben gegeven…