Waar we het bij merkidentiteit hadden over de tekstuele uitwerking van de persoonlijkheid van jouw merk, gaat het bij de huisstijl over het visuele aspect. Naast de inhoudelijke boodschap die je verteld, is het ook verstandig om consistent te zijn in het visuele component. De huisstijl dus! Binnen de huisstijl vallen onderdelen zoals het logo, aanverwante vormen, het kleurgebruik, het lettertype en de beeldenbank. Dit alles wordt dan gedocumenteerd in een overzichtelijk huisstijlhandboek.
Logo ontwikkeling
Een logo is het eerste wat jouw doelgroep gaat herkennen aan jouw merk. Deze moet dus uniek en doeltreffend zijn én volledig aansluiten bij jouw merkidentiteit.
Huisstijlhandboek uitwerken
Natuurlijk heb je meer dan alleen een logo nodig om te kunnen communiceren naar jouw doelgroep. We ontwikkelen een compacte styleguide voor je, waarin alle visuele uitwerkingen van jouw merk zijn opgenomen.
Uitwerken van stationary kit
Om een beeld te krijgen van hoe jouw logo eruitziet op bijvoorbeeld merchandise, presentaties of visitekaartjes werken we deze ook voor je uit. Dat geeft toch altijd een beter beeld dan een plat logo op eenwit vel papier.
Vaak komt er emotie los bij het zien van visuele aspecten. Zo is bijvoorbeeld kleurenpsychologie een feitelijke onderbouwing hiervan! Om jouw merk te kunnen onderscheiden en de merkidentiteit tot uiting te laten komen, is het van belang om deze visuele componenten uit te werken. Het logo, de typografie en de kleuren zijn de visuele weerspiegeling van de persoonlijkheid van jouw merk. Dit moet dus in lijn liggen met de boodschap die jij wil overbrengen naar je doelgroep. Nouja, niets moet, maar het zou wel ons advies zijn. Zo bouw je ook visueel aan je herkenbaarheid!
Goede vraag! Zoals we al eerder hebben aangegeven is consistentie in je communicatie belangrijk. Door herhaling blijft de boodschap beter hangen bij de doelgroep die jij aan wil spreken met je merk. Binnen je doelgroep heb je vaak een tweesplitsing in mensen die een voorkeur hebben aaneen tekstuele boodschap of mensen die juist veel visueler zijn ingesteld. Daarom is het belangrijk om deze beide basissen helder te hebben voor jouw merk. Zo is de kans groter dat je jouw gehele doelgroep aanspreekt met jouw boodschap. Zowel visueel als tekstueel!
Het visueel uitdragen van jouw merk is één van de belangrijkste herkenningspunten voor jouw doelgroep. Een huisstijl moet uniek, weldoordacht en vooral doeltreffend zijn. Wij helpen je graag om hier visuele handen en voeten aan te geven. Laat hieronder je vraag of opmerking achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Je mag natuurlijk ook altijd direct contact met ons opnemen via onderstaande gegevens. We staan voor je klaar!