Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

PLUS Ammerlaan is al een tijdje een vaste klant van onze partner Local Loyalty Group. De ondernemer, Stefan, wilde graag een project opstarten die niet binnen het standaard portfolio van Local Loyalty Group viel. Hij wilde zijn klanten trakteren op een lokale campagne rondom de feestdagen, waarbij zij konden sparen voor lokale bezienswaardigheden uit Udenhout en Biezenmortel. Zo is het Winterdorp ontstaan! Het idee was er, maar de uitvoering nog niet. Dit is waar wij als the mountain fox werden aangesloten. De vraag aan ons was of wij wilden zorgen voor de vormgeving binnen het project. Daarmee zijn we met veel plezier aan de slag gegaan!

Het Winterdorpproject in het kort:

Bepalen look & feel

Voordat we de diepte in konden met dit project, hebben we eerst de look & feel bepaald. Dit was de kapstok voor de illustraties en het uiteindelijke POS materiaal.

Illustreren maar!

Nu komt het échte leuke werk: het uitwerken van de illustraties. We hebben 1 onderbord en 5 lokale huisjes ontwikkeld.

Instore communicatie

Deze unieke lokale actie moest natuurlijk goed en duidelijk overgebracht worden naar de klanten op de winkelvloer.

Stijlbepaling als eerste stap in het proces

De ondernemer van PLUS Ammerlaan zag het idee al helemaal voor zich: het Winterdorp! Vaak zijn dit de lastigste projecten, aangezien de klant al een specifiek beeld voor zich heeft van wat hij/zij ervan verwacht en hoe het eruit moet zien. De uitdaging hierbij is dan ook om écht in het hoofd van de klant te kruipen. Deze uitdaging hebben we met beide handen aangegrepen! Verschillende brainstorms en gesprekken volgden en we kregen steeds beter een beeld van de visie van de ondernemer Stefan Ammerlaan. Op basis hiervan hebben we een eerste voorstel van de stijl gemaakt. Het was een schot in de roos! Het is altijd genieten wanneer dit gebeurd en we het enthousiasme zien ontploffen. Hoog tijd om aan de slag te gaan met de lokale tailormade illustraties.

De doorvertaling van stijl naar illustratie

Het is tijd voor het meest intensieve, maar ook het leukste onderdeel van het project: het ontwikkelen van de op maat gemaakte illustraties. Door de stijlbepaling hadden we al een goede kapstok gemaakt, waaraan we de overige illustraties konden ophangen. Na wat deskresearch over de plekken die we mochten illustreren, zijn we aan de slag gegaan. De tekentablet heeft overuren gemaakt, want ieder kleinelement hebben we geïllustreerd. In totaal mochten we 5 verschillende bezienswaardigheden illustreren en 1 onderbord, waarop alle huisjes verzameld konden worden. Om het geheel af te maken hebben de knusse en winterse sfeer van de feestdagen doorgevoerd in de illustraties. Nét dat beetje extra om er een echt winterdorp van te maken!

Het overbrengen van het verhaal naar de consument door instore communicatie

De stijl was klaar, de illustraties waren klaar, dus nu konden we starten aan de ontwikkeling van de instore communicatie. Het overbrengen van het verhaal en het communiceren wat de actie inhoudt naar de uiteindelijke consument, is misschien wel het belangrijkste onderdeel van het project. We hebben de ondernemer geadviseerd over de in te zetten POS materialen, zodat de campagne goed en duidelijk werd gecommuniceerd op de winkelvloer. We hebben uiteindelijk een Proteus display, B1 posters, lifesizers, een spandoek en een advertentie opgemaakt. Om de extra wauw-factor toe te voegen hebben we ook een XXL variant gemaakt van het onderbord en de huisjes. Deze zijn in de winkel tentoongesteld, zodat de consument een beter idee had bij de te sparen items. De ondernemer Stefan Ammerlaan was erg enthousiast over het gehele project en heeft met trots de campagne op zijn winkelvloer gepresenteerd.

Kwalitatief misschien wel de allermooiste campagne die ik in al mijn jaren als accountmanager heb gezien. Van hoogwaardige onderborden en eyecatchers tot fantastische POS. Hét voorbeeld dat alles tailormade gemaakt kan worden bij The Mountain Fox!

Jeffrey Schouten

Accountmanager @ Local Loyalty Group

"

Heb jij ook een project wat een eigen look & feel nodig heeft? 

Wij verrassen je graag met onze creativiteit! Alles om van jouw project een ongeremd succes te maken. Laat even een berichtje achter in het contactformulier en we komen zo snel mogelijk bij je terug. Je kunt natuurlijk ook direct contact opnemen met onderstaande gegevens!

T 085 782 1401

E info@themountainfox.nl

Bedankt! We hebben je bericht ontvangen, we nemen zo spoedig mogelijk contact op!
Oeps, er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens!

Interesse in een

andere case?

Website ontwikkeling voor Localty

Website ontwikkeling voor Localty

Voor Localty zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een hedendaagse en passende website voor hun business. Het was belangrijk om de creativiteit van het bedrijf voor zich te laten spreken. Zou dat gelukt zijn?

Huisstijl update voor Tobe Sales

Huisstijl update voor Tobe Sales

De oude huisstijl in een nieuw jassie, dat was de vraag vanuit Tobe Sales. Daar gingen we maar al te graag mee aan de slag! We zijn begonnen met de propositie nog eens goed onder de loep te nemen en daarna de doorvertaling te maken in de huisstijl. Benieuwd hoe we dat hebben aangepakt?

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Voor diverse lokale supermarkten hebben we een eigen bier- of wijnmerk mogen ontwikkelen als lokaal assortiment. Van ontwikkeling van de huisstijl tot aan de presentatie op de winkelvloer; alle stappen hebben we mogen doorlopen. We presenteren een greep uit de leukste opdrachten en nemen je mee in de stappen binnen het proces!

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Detail4Retail is een specialist in spaarconcepten voor de lokale supermarktbranche. Om deze spaarconcepten in de markt te kunnen zetten, moeten er verschillende materialen worden voorbereid. De JBL spaarcampagne was één van de hoogtepunten in het assortiment van Detail4Retail waar wij aan mochten meewerken. We vertellen je er graag meer over!

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Kopak is een specialist op het gebied van direct mailing, grootformaat print en fulfilment die al een flink aantal jaren meedraait. De huisstijl van Kopak stond al een tijdje en was klaar voor een opfrisbeurt. Daarnaast liet de website nog wat te wensen over en moest op verschillende vlakken worden verbeterd. TMF is hier met een frisse blik mee aan de slag gegaan. En op het eindresultaat zijn we best een beetje trots…

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Een lokaal Ganzenbord spel, wie wil die nou niet in zijn kast hebben liggen? De Local Loyalty Group heeft dit concept naar de winkelvloer gebracht en ons gevraagd om hier een stijl voor te ontwikkelen. Belangrijk binnen dit concept dat de lokale factoren de hoofdrol spelen. En of we die de hoofdrol hebben gegeven…

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Onze klant Detail4Retail is een specialist in lokale marketingconcepten. Één van de succesvolle concepten zijn de lokale bigshoppers en jute tassen. Om deze te voorzien van een op maat gemaakt (lokaal) design, vliegen ze de hulp van onze vossen in. En dat resultaat is zeker iets om trots op te zijn!