Marketing & Communicatie strategie

Wat houdt een marketing & communicatie strategie in?

Je wilt met jouw merk wil graag inspelen op een bepaalde doelgroep. Met jouw product of dienst kun je het leven van jouw doelgroep een stuk aangenamer maken. Maar… Hoe kom je bij deze mensen onder de aandacht? Dat is wat je gaat opstellen met een marketing & communicatiestrategie. Dit is dus een overzicht waar, wanneer en hoe je jouw doelgroep wil benaderen met de boodschap van jouw merk. Dit kan voor ieder merk anders zijn! Belangrijk hierbij is dus om goed te kijken wie je doelgroep is, waar zij te vinden zijnen hoe je de boodschap het beste kunt overbrengen. Dit leg je allemaal vast in deze strategie.

De stappen binnen een marketing & communicatie strategie

Analyse

Om een goed fundament te hebben voor de strategievan jouw merk is het belangrijk om te analyseren. Wie is je doelgroep? Waar zijn deze te vinden? Wat doet je concurrentie? We doen gedegen onderzoek om deze info te kunnen verzamelen.

Uitwerken van het plan

Met alle benodigde informatie maken we een strijdplan waarvan wij denken dat jouw merk op de juiste manier onder de aandacht komt bij jouw doelgroep. Van abriborden op straat tot aan influencers; van alles is mogelijk! Zolang het maar past bij jouw merk en doelgroep.

Inrichten van de kanalen

Ben jij helemaal happy met het plan? Dan gaan we aan de slag met de uitrol! (online) Kanalen inrichten, contact leggen met influencers, content ontwikkelen voor Social Media. We gaan ervoor, samen met jou!

Waarom is het belangrijk om een marketing & communicatie strategie te hebben?

Naast de wat (merkidentiteit & huisstijl) en de wie (doelgroep), heb je ook de hoe en wanneer nodig. De kans van slagen heeft vaak te maken met de timing en waar je te vinden bent. Het creëren van overzicht hierin dus erg belangrijk. Zo heb je namelijk inzichtelijk waar en wanneer je communiceert. Zo voorkom je dat je bijvoorbeeld dubbel aan het communiceren bent. Dit scheelt je tijd en budget. Daarom is het verstandig om dit op te nemen in je marketing & communicatie strategie!

Maar ik zie het overzicht niet meer tussen alle marketingkanalen… #help

Dat begrijpen we… Er komt zoveel op je af tijdens het opzetten van een nieuw merk, laat staan dat je nog een keuze moet maken in welke kanalen je moet inzetten. Iedere dag komen er ook weer nieuwe mogelijkheden bij, dus te veel om allemaal zelf bij te houden. Wij nemen je op in onze familiegroep en adviseren je alsof we je eigen marketing manager zijn. We vinden het belangrijk dat we de strategie die we uitzetten ook echt past bij jouw merk. Daarom doen we alles samen. Want zo zorgen we voor het beste resultaat!

Voor wie hebben we eerder een marketing & communicatie strategie mogen opmaken?

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

We helpen jouw merk graag verder met een doeltreffende marketing & communicatie strategie!


We begrijpen het: in de wirwar van aan marketing & communicatie strategieën zie je de bomen in het vossenbos niet meer.Maar… Daar kan het team van the mountain fox je zeker mee helpen! Laat hieronder je vraag of opmerking achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Je mag natuurlijk ook altijd direct contact met ons opnemen via onderstaande gegevens. We kijken uit naar je berichtje/belletje!

T 085 782 1401

E info@themountainfox.nl

Bedankt! We hebben je bericht ontvangen, we nemen zo spoedig mogelijk contact op!
Oeps, er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens!

Interesse in een

andere dienst van

the mountain fox?

Merkidentiteit

Merkidentiteit

Bij een merkidentiteit denkt men vaak aan een logo en een huisstijl. Eigenlijk is het nog een stap daarvoor: wat zijn de kernwaarden van jouw bedrijf? Wat wil je uitdragen? Hoe wil je bekend staan? Een sterke basis om uiteindelijk de visuele uitstraling aan te kunnen koppelen.

Huisstijl

Huisstijl

Met de ontwikkeling van je huisstijl gaan we de visuele uitwerking van jouw merk vormgeven. Diverse componenten komen hierbij aan de orde, zoals het logo, kleurgebruik, lettertypes en overige visuele uitingen die in relatie staan tot je merkidentiteit.

Instore communicatie

Instore communicatie

Hoe zorg je ervoor dat jouw merk eruit springt in het geweld van alle offline reclame? Vooral als je merk in een winkel staat, is het belangrijk om de juiste personen naar jouw product te trekken. Met instore communicatie kijken we hoe we jouw fysieke product kunnen laten opvallen binnen al het ‘Retail geweld’.

Online communicatie

Online communicatie

Jouw product of dienst moet zijn plekje gaan veroveren in de markt. Aangezien tegenwoordig steeds meer tijd online wordt gespendeerd door consumenten, is het belangrijk om hier ook jouw merk op een juiste manier uit te dragen. In de breedste zin van het woord: van Social Media tot website ontwikkeling.