Website ontwikkeling voor Localty

Localty wilde graag een nieuwe website lanceren waarin het displayen van hun creativiteit een belangrijke factor was. Met deze vraag zijn ze bij the mountain fox aangekomen. Hier gingen we natuurlijk met veelenthousiasme mee aan de slag! Stap voor stap hebben we hen door het website traject meegenomen, zodat zij ook wisten op welk moment hun input nodig was en wat zij zelf achter de schermen konden oppakken. In deze case nemen we jou ook graag mee in de website ontwikkeling voor Localty.

De onderdelen waaruit de ontwikkeling van de Localty website heeft bestaan:

Wireframe

Dit is de basis van iedere website. Het raamwerk waarin alle (technische) specificaties overzichtelijk worden uitgewerkt en opgenomen

Webdesign

In deze fase begint de creativiteit te vloeien: de huisstijl van Localty verwerken in een mooi en goedlopend design.

Technische realisatie

Wanneer het wireframe en webdesign akkoord zijn bevonden door de klant, gaan we aan de slag met het bouwen van de website in het gekozen CMS.

First things first!

Het wireframe

Als de basis maar goed is, toch? Dat is dus ook waar we zijn begonnen met de website van Localty: het wireframe. Als aftrap hiervan is er een meeting ingepland met de klant om de precieze wensen op te halen. Ze hadden al nagedacht over welke content ze erop wil hebben en wat de uitstraling mag worden. Tijdens de meeting hebben we ook ingezoomd op de zoekwoorden (SEO), UX (User Experience) en welke technische onderdelen in de website verwerkt moesten worden. Dit alles hebben we verwerkt in een wireframe en tijdens een volgende meeting gepresenteerd. Met een aantal laatste tweaks stond de basis, waren de zoekwoorden per pagina toegevoegd en konden we aan de slag met het webdesign. Ondertussen is Localty aan de slag gegaan met het schrijven van de content, zodat we na de design fase snel aan de slag konden met het ontwikkelen en vullen van de website.

The creative part:

het webdesign

Van deze fase worden we altijd onwijs enthousiast: het vertalen van de huisstijl van de klant naar een pakkend en gebruiksvriendelijk webdesign! Hier zijn we voor Localty dus ook met veel plezier mee aan de slag gegaan. Als eerste hebben we de homepage aangepakt: dé eerste indruk bij de meeste bezoekers van je website! Dit moet dus zeker blijven hangen. Voor de homepage hebben we verschillende designvoorstellen gemaakt. Toen was de keuze aan Localty om een favoriet aan te wijzen. Na het finetunen van de homepage, hebben we ook een aantal andere webpagina’s uitgewerkt om de consistentie te kunnen laten zien. Met veel vreugde werden de designs ontvangen en groen licht gegeven voor het bouwen van de website. Op naar de volgende fase!

The final stage…

De technische ontwikkeling

Het was zover: we mochten aan de slag met het technisch realiseren van de website! Voor Localty hebben we ervoor gekozen om te werken met het Webflow CMS. Dit is een relatief nieuw CMS wat overgevlogen is vanuit USA en is razend populair bij creatieve bedrijven! Dit vanwege demogelijkheden om creatiever om te gaan met beelden, implementatie van huisstijlen animaties. Omdat het voor Localty belangrijk was om van het scherm af te spatten, hebben we samen met hen gekozen voor deze basis. Ben je benieuwd hoede website uiteindelijk is geworden? Klik dan snel op onderstaande button en laat ons weten wat je ervan vindt!

TMF heeft voor ons een gloednieuwe website ontwikkeld, een erg fijn bedrijf om mee samen te werken. De mogelijkheden waren eindeloos, van het design werden we gelijk erg blij en we kregen snel terugkoppeling op onze vragen. Zeker een aanrader als je een mooie nieuwe website wilt voor je bedrijf!

Meral Pastoor

Social media manager @ Localty

"

Heb je vragen over deze case?

Laat het dan vooral aan ons weten; we beantwoorden al je vragen met veel enthousiasme! Mocht je zelf ook zo’n toffe website willen laten maken… Dan kun je natuurlijk ook altijd een berichtje achterlaten. Of direct contact opnemen met onderstaande gegevens. Net waar jij je het fijnste bij voelt!

T 085 782 1401

E info@themountainfox.nl

Bedankt! We hebben je bericht ontvangen, we nemen zo spoedig mogelijk contact op!
Oeps, er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens!

Interesse in een

andere case?

Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

PLUS Ammerlaan in Udenhout wilde graag hun klanten tijdens de feestdagen verblijden met een lokale give-away. Het idee van het Winterdorp was geboren. Wij kregen de vraag of we hiervoor de illustraties, de productie en het POS materiaal wilden ontwikkelen. Maar al te graag natuurlijk! En we zijn erg blij met het eindresultaat…

Huisstijl update voor Tobe Sales

Huisstijl update voor Tobe Sales

De oude huisstijl in een nieuw jassie, dat was de vraag vanuit Tobe Sales. Daar gingen we maar al te graag mee aan de slag! We zijn begonnen met de propositie nog eens goed onder de loep te nemen en daarna de doorvertaling te maken in de huisstijl. Benieuwd hoe we dat hebben aangepakt?

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Voor diverse lokale supermarkten hebben we een eigen bier- of wijnmerk mogen ontwikkelen als lokaal assortiment. Van ontwikkeling van de huisstijl tot aan de presentatie op de winkelvloer; alle stappen hebben we mogen doorlopen. We presenteren een greep uit de leukste opdrachten en nemen je mee in de stappen binnen het proces!

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Detail4Retail is een specialist in spaarconcepten voor de lokale supermarktbranche. Om deze spaarconcepten in de markt te kunnen zetten, moeten er verschillende materialen worden voorbereid. De JBL spaarcampagne was één van de hoogtepunten in het assortiment van Detail4Retail waar wij aan mochten meewerken. We vertellen je er graag meer over!

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Kopak is een specialist op het gebied van direct mailing, grootformaat print en fulfilment die al een flink aantal jaren meedraait. De huisstijl van Kopak stond al een tijdje en was klaar voor een opfrisbeurt. Daarnaast liet de website nog wat te wensen over en moest op verschillende vlakken worden verbeterd. TMF is hier met een frisse blik mee aan de slag gegaan. En op het eindresultaat zijn we best een beetje trots…

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Een lokaal Ganzenbord spel, wie wil die nou niet in zijn kast hebben liggen? De Local Loyalty Group heeft dit concept naar de winkelvloer gebracht en ons gevraagd om hier een stijl voor te ontwikkelen. Belangrijk binnen dit concept dat de lokale factoren de hoofdrol spelen. En of we die de hoofdrol hebben gegeven…

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Onze klant Detail4Retail is een specialist in lokale marketingconcepten. Één van de succesvolle concepten zijn de lokale bigshoppers en jute tassen. Om deze te voorzien van een op maat gemaakt (lokaal) design, vliegen ze de hulp van onze vossen in. En dat resultaat is zeker iets om trots op te zijn!